KILPAILUSÄÄNNÖT versio 1.00
KILPAILUSÄÄNNÖT versio 1.00
1.REKISTERÖINTI YHTEISÖN KULJETTAJAKSI
2.KILPAILUSÄÄNTÖJEN MUUTOKSET
3.SARJAN MAKSUT
4.INCAR VIDEOTALLENTEET
5.KILPA-AUTON VAKUUTUS
6.ILMOITTAUTUMINEN HARJOITUSPÄIVIIN JA KILPAILUIHIN
7.TIIMINÄ KILPAILEMINEN
8.TIEDOTUS VASTAANOTTO VÄLINEET
9.RENGASSÄÄNTÖ
10.[GM] PRAMS PISTEYTYSJÄRJESTELMÄ
11.KULJETTAJA TAITOTASO LUOKKA SÄÄNNÖT
12.KULJETTAJIEN LUOKAN YLENNYS SÄÄNNÖT
13.KULJETTAJIEN LUOKAN ALENNUS SÄÄNNÖT
14.KILPAILUTILANNE SÄÄNNÖT
15.AJANOTTO MITTAUSLAITTEET
16.LIPPUJENMERKITYSET
17.KILPAILUFORMAATTI / KULKU / AIKATAULU / SÄÄNNÖT
18.YLEINEN TAPAHTUMAN AIKATAULU
19.KILPA-AUTON TARRAPAKETTI
1.REKISTERÖINTI YHTEISÖN KULJETTAJAKSI
Alle 15 vuotta vanhat henkilöt pitää olla vanhemman valvonnan alla tapahtumissa, mutta kuka vaan voi rekisteröityä organisaation kuljettaja listoille.2.KILPAILUSÄÄNTÖJEN MUUTOKSET
Sarjalla on oikeus muuttaa kaikkia sarjaa koskevia sääntöjä välittömästi viipyilemättä. Säännöt muutetaan aina kotisivuille ja nykyisen sääntöjen versio numero löytyy kilpailusääntöjen otsikosta. Versionti on aloitettu 1.00 ja jatkumo on eteenpäin 1.01, 1,02 jne. Se mitä muutettiin säännöissä on luettavissa aina kotisivujen etusivulta tiedotuksista.
3.SARJAN MAKSUT
Kuljettaja rekisteröinti: 200 euroa tai 80 euroa. täytä lomake nähdäksesi 80e erikois tarjouksen
Kilpailija saa varata oman kilpailijanumeronsa, kilpa-auton vaadittavat tarramateriaalit lähetetään autoosi ja kuljettaja profiili lisätään kotisivuille. Rekisteröinnin jälkeen tämä mahdollistaa tekemään kilpa-autosta [GM] PERUS-passin. Rekisteröinti myös mahdollistaa osallistumisen GRIP Mastersin järjestämille ajoharjoittelupäiville. Kuljettaja rekisteröinti tehdään yhden ainoan kerran ja tämän jälkeen hän on ikuisesti virallinen yhteisön kuljettaja haluamansa ajan.
Rekisteröidy kuljettajaksi TÄSTÄ
PERUS-passi: 50 euroa (muutokset 20 euroa kerta)
Passi sisältää kilpa-autosi tekniset tiedot. Kun passin sisältö on täytetty se lisätään kaikkien nähtäville kuljettaja profiilisi osioon. PERUS-passin sisältöä voi aina muuttaa tarvittaessa, jos autoon tulee päivityksiä. PERUS-passin sisällön oikeellisuudesta ja sääntöjen mukaisuudesta verraten kilpa-autoon vastaa kilpa-auton rekisteröitynyt kuljettaja. Kun PERUS-passi on täytetty on kuljettaja oikeutettu tekemään henkilökohtaisia rataennätyksiä tänne kotisivuille autollaan ja osallistumaan GRIP Mastersin perus rata-autoilun mestaruussarjan virallisiin ajettaviin osakilpailuihin.
Täytä PERUS-passi lomake TÄSTÄ
Ajoharjoittelupäivät/kilpailut: Arvio 80 - 200 euroa.
Ensi alkuun ajoharjoittelupäivät käydään ajelemassa moottoriratojen avoimilla ajovuoroilla ja nämä tulee varmasti jäämään myös pysyväksi osaksi yhteisön omatoimisen harrastamisen kulmakiveksi. Näitä ripotellaan aina pitkin kesää tapahtuma osioon joihin voi tulla kaikki organisaation ulkopuolisetkin mukaan ajelemaan joissa hinnat määräytyy moottorirata tai tapahtumajärjestäjä kohtaisesti. Kun rekisteröityjä kuljettajia rupeaa olemaan yhteisössä riittävästi ruvetaan järjestämään lisäksi GRIP Masters PERUS luokan omia ajoharjoittelu sekä harjoituskilpailu tapahtumia.
GRIP Mastersin järjestemät ajoharjoittelu/kilpailu päivät tulevat pitämään sisällänsä yhdessä ajoharjoittelua valitulla moottoriradalla. Tapahtumaan kuuluu ajoneuvon hinaus pois rata-alueelta jos se rikkoutuu sinne. Tapahtumasta löytyy myös rengaskone, ajoneuvon punnitus mahdollisuus, sekä grillikioski mistä saa virvokkeet, sekä syömiset. Myös suihkut ja saunat voivat olla mahdollisia. Tapahtuman aikana/jälkeen halutessasi voit merkitä racechronon antamia kierrosaikoja Serious-Racing nettisivuilla lataamalla aikasi omalle profiilille. Harrastepäivän aikana/päätteeksi voidaan järjestää myös muutamia lyhyitä harjoituskilpailu lähtöjä.
Seuraa ajoharjoittelupäiviä täältä TAPAHTUMAT
PERUS rata-autoilun mestaruussarjan joka vuotiset osakilpailut: Arvio: 250 euroa
Mestaruussarjan osakilpailut pitävät sisällään ajoneuvon katsastuksen, vapaat harjoitukset, aika-ajo suoritteen ja mahdolliset kilpailulähdöt 1, 2 ja 3 jos kilpailija pääsee aika-ajoista 40 parhaan kuljettajan joukkoon.
Ilmoittaudu mestaruussarjan osakilpailuihin täältä TAPAHTUMAT
4.INCAR VIDEOTALLENTEET
Kilpailijalta vaaditaan omaan autoon kaksi (2) tallentavaa action/videokameraa jotka on varustettu vähintään 32gb muistikortilla ja vara-akuilla, jos virtaa ei oteta kameroihin suoraan auton sähköjärjestelmästä. Toinen pitää kuvata ohjaamosta eteenpäin ja toinen ohjaamosta taaksepäin. Nämä ovat niin itselle kuin järjestäjälle tilanteiden tarkistelua varten jälkikäteen, kun halutaan selvityksiä mitä tapahtui. Myös videomateriaalia voidaan käyttää tarvittaessa sarjan mainosten ja kilpailukoosteiden tekemiseen. Tämä sääntö koskee vain [GM] PRAMS osakilpailuja.5.KILPA-AUTON VAKUUTUS
Kilpa-auto pitää olla todistettavasti vakuutettu tieliikenne vakuutuksella runkonumeron perusteella.
6.ILMOITTAUTUMINEN AJOHARJOITTELU PÄIVIIN JA KILPAILUIHIN
Ilmoittautuminen tapahtuu kaksi (2) viikkoa ennen tapahtumaa ja jälki-ilmoittautumisia ei vastaanoteta syystä, että tällä saa varmistuksen onko tapahtuman järjestäminen sarjan järjestäjän puolesta taloudellisesti kannattavaa ja voidaan ilmoittaa ajoissa ajetaanko vai eikö. Maksu suoritetaan ilmoittautumisen jälkeen samana päivänä, jos tulee järjestäjältä vahvistus, että tapahtuma järjestetään.7.TIIMINÄ KILPAILEMINEN
Sarjassa voi ajaa tiimi-mestaruudesta kilpaa. Tiimiä saa edustaa yksin ja enimillään tiimissä voi olla 2 kuljettajaa. Kuljettajan henkilökohtaiset kerätyt sarjapisteet osakilpailuista lisätään myös tiimin sarjatilanne pisteisiin.8.TIEDOTUS VASTAANOTTO VÄLINEET
Kilpailijalta vaaditaan älypuhelin johka hän lataa Discord sovelluksen. Kuljettajalla pitää olla kovarnapit korvilla kypärän sisässä josta hän kuulee kilpailun aikana kaikki tiedotukset mitä kilpailunjohto mahdollisesti antaa. Kuljettaja vain vastaanottaa tiedotukset kilpailunjohdolta aika-ajon ja kilpailu lähtöjen aikana. Kuljettaja voi käyttää viestintään toista erillistä laitetta varikkotiimin kanssa, jos ei se samalla laitteella toista sovellusta discordin rinnalla onnistu käyttämään.9.RENGASSÄÄNTÖ
Kilpailija saa tuoda mukanaan kilpailu viikonlopulle maksimissaan 6 rengasta vanteella. Neljä (4) autossa kiinni ja kaksi (2) irrallaan. Kilpailijan pitää käyttää ilmoittamaansa rengasmerkkiä, mutta rengasmerkin malli saa vaihdella.10.[GM] PRAMS PISTEYTYSJÄRJESTELMÄ
Aika-ajo sarjapisteet
1 sija: 4 pistettä ja 40 sija: 0.1 pistettä
Kisa 1, 2 ja 3 sarjapisteet:
1 sija: 40 pistettä ja 40 sija: 1 piste
Kisa 1, 2 & 3 nopein kierrosaika extra sarjapisteet: 0.5 pistettä
Kisa 1, 2 & 3 korkein huippunopeus extra sarjapisteet: 0.1 pistettä
Täydet sarjapisteet osakilpailusta kuljettajalla on: 125,8 pistettä
11.KULJETTAJA TAITOTASO LUOKKA SÄÄNNÖT
PERUS rata-autoilun mestaruussarjassa on neljä (4) kuljettaja taitotaso luokkaa joista kaikki luokat kilpailee samoissa aika-ajoissa ja kilpailulähdöissä. Sarjaan rekisteröityneet kuljettajat valitsevat itse lähtö tasonsa 1-4 väliltä ja kilpailevat näin kaikkien kilpailijoiden ja oman luokkansa sarjamestaruudesta. Jos taitotason valitseminen on vaikeaa, tästä voi keskustella sarjan kanssa valinnan helpottamiseksi. Kun sarjassa kilpaileminen alkaa kuljettajat pääsevät joko tippumaan alaspäin tai nousemaan ylöspäin luokissaan riippuen kilpailu menestyksestä PERUS rata-autoilun mestaruussarjan kauden lopputuloksissa. Luokkaa voi vaihtaa oma-aloitteisesti vielä ensimmäisen sarjan ajetun osakilpailun jälkeen. Tämän jälkeen luokka on lukittu ja nouseminen, sekä laskeminen luokassa tapahtuu alla olevien sääntöjen mukaisesti.12.KULJETTAJIEN LUOKAN YLENNYS SÄÄNNÖT
ROOKIE-luokan sarjavoitto = AMATEUR
Rookie-luokassa pitää olla sarjassa vähintään kolme (3) kilpailijaa, että luokka nousu on mahdollinen.
AMATEUR-luokan sarjavoitto ja voita kaksi (2) PRO-AM-luokan kuljettajaa yleisessä kuljettajien sarjatilanteessa = PRO-AM
Luokan nousu on mahdollista jos ROOKIE ja AMATEUR-luokassa on vähintään molemmissa kolme (3) kuljettajaa ja PRO-AM-luokassa kaksi (2) kuljettajaa, eli yhteensä 8 kuljettajaa.
PRO-AM-luokan sarjavoitto ja voita kolme (3) PROFESSIONAL-luokan kuljettajaa yleisessä kuljettajien sarjatilanteessa = PROFESSIONAL
Luokan nousu sääntö on voimassa jos ROOKIE + AMATEUR + PRO-AM-luokissa on kaikissa kolme (3) kuljettajaa, eli yhteensä 12 kuljettajaa.
13.KULJETTAJIEN LUOKAN ALENNUS SÄÄNNÖT
AMATEUR alennetaan ROOKIE luokkaan.
Jos sijoitut sarjassa viimeiseksi AMATEUR-luokassa ja viisi (5) ROOKIE-kuljettajaa on sinua korkeammalla yleisessä kuljettajien sarjatilanteessa sinut alennetaan ROOKIE-luokkaan.
PRO-AM alennetaan AMATEUR luokkaan.
Jos sijoitut sarjassa viimeiseksi PRO-AM-luokassa ja seitsemän (7) AMATEUR tai ROOKIE-kuljettajaa on sinua korkeammalla yleisessä kuljettajien sarjatilanteessa sinut alennetaan AMATEUR-luokkaan.
PROFESSIONAL alennetaan PRO-AM luokkaan.
Jos sijoitut sarjassa viimeiseksi PROFESSIONAL-luokassa ja kymmenen (10) PRO-AM, AMATEUR tai ROOKIE-luokan kuljettajaa on sinua korkeamalla yleisessä kuljettajien sarjatilanteessa, sinut alennetaan PRO-AM luokkaan.
TAITOTASO LUOKKIEN LOGOT
14.KILPAILUTILANNE SÄÄNNÖT
Aika-ajoissa kuljettaja valitsee milloin menee tekemään aika-ajo kierroksen. Vastuu on kuljettajalla itsellä kaikissa mahdollisissa tapauksissa suorituksen onnistumisessa.
Aika-ajoissa kuljettajien tulee kunnioittaa kilpakumppaneita ja antaa tietä aika-ajo kierroksella oleville kuljettajille.
Järjestäytyminen kisa 1, 2 ja 3 kilpailulähtöihin varikolta. Kun varikolta lähdetään lähtöjärjestyksessä lähtöviivalle valitsee kilpailun ensimmäiseltä (1) sijalta lähtevä kuljettaja starttaako hän vasemmalta vai oikealta puolelta lähtöviivaa kilpailuun. Tästä järjestyksessä taaksepäin kilpailijat ajavat aina vastakkaiselle puolelle etupuskurinsa edellä ajavan takapuskurin kohtaan.
Rintarinnan ajotilanteissa kilpailulähdöissä 1, 2 ja 3 pidetään oma ajokaista aina niin kauan, että toinen kilpailija on päässyt kokonaan ohitse.
Kilpailulähdöissä 1, 2 ja 3 ennen jokaista alkavaa radan käännöstä sinulla on oikeus yhden (1) kerran vaihtaa kaistaa puollustaaksesi sijoitustasi.
Radan käännökseen mentäessä jarrutuksen aikana oman ajolinjan/kaistan vaihtaminen ja sijoituksen puollustaminen ei ole sallittua.
Kaikki renkaat pitää olla radan puolella ohituksen aikana. Kanttikivet luetaan rata-alueeksi. Jos yksikin rengas käy nurmella, hiekalla tai rataviivan ulkopuolella ohituksen aikana anna saavuttamasi sijoitus takaisin ja yritä uudestaan.
Kontaktin ottaminen kilpailukaveriin on kielletty. Jos kummiskin tönäiset kilpailukaveria ja tämän ansiosta nouset sijoituksen anna sijoitus välittömästi takaisin.
Toiselle kilpailijalle vauhdin antaminen suorilla pukkimalla sitä takapuskuriin ei ole sallittua.
Jos ajaudut ulos rata-alueelta hiekalle/nurmelle niin muista palata radalle aina turvallisesti katsomalla, että et vaan missään nimessä hätiköi ja palaa ajolinjalle jossa joku voi ajaa suoraan takaapäin sinua päin. Tee radalle paluu erittäin harkitusti/varmasti, älä kiirehdi.
Jos ajat ulos radalta ja jäät jumiin tai autosi hajoaa ja et pysty omin avuin jatkamaan se on kilpailun keskeytys. Odota autossa kunnes kilpailunjohto tiedottaa sinulle korvanappiin turvallisen hetken jolloin voit poistua autostasi radan ulkopuolelle kilpailun lopuksi ajaksi.
Jos autosi hajoaa, on hajoamaisillaan ja auto pysyy liikkeessä niin pyri valuttamaan/ohjaamaan se aina mahdollisimman kauaksi pois turva sekä rata-alueilta, että kilpailua/aika-ajoa ei tarvitsisi keskeyttää tämän takia tai ottaa turva-autoa radalle.
Jos haluat protestoida toisen kuljettajan aiheuttamasta tilanteesta niin toimita incar/onboard video materiaalisi tapahtumasta kilpailunjärjestäjälle ja he selvitettää oliko tapauksessa selvää sääntöjen rikkomista. Jos järjesjestäjä tulkitsee sääntöjen vastaista ajamista jakaa se tästä rangaistuksia tilanteiden mukaisesti.
15.AJANOTTO MITTAUSLAITTEET
Sarja ei ole vielä tehnyt viimeistä päätöstä mitä laitteistoa se aikoo käyttää ajanottamiseen viimekädessä, mutta tämä vaihtoehto on harrastaja ystävällinen ja on hyvä jokaisen omistaa joka tapauksessa omia ratapäiviä ja ajoharjoitteluja varten.
Kaikki käyttää omalla älypuhelimella Racechrono ajanotto ohjelmasta PRO versioo (22,99 euroa) joka on suomalaisen kehittämä ohjelmisto. Lisäksi pitää olla oma valitsema vähintään 25hz erillinen GPS paikannin mahdollisimman tarkan ajanoton saamiseksi. Tässä yksi erillinen GPS paikannin mitä racechrono suosittelee: RaceBox Mini (217 euroa toimituksineen). Tulospalvelupisteellä kilpailijoilta kerätään vaadittavat aika ja nopeustiedot kilpailusuorituksista suorituksien jälkeen. RaceChrono PRO + 25hz GPS paikannin laite ostetaan itselle ja näin voit käyttää sitä myös omilla ajoharjoituspäivillä erittäin tarkan ajanoton mittaamiseen.
16.LIPPUJENMERKITYSET
Kun kilpailussa liputetaan se tapahtuu ääniviestinnän kautta kuljettajalle kuulokkeisiin pääsääntöisesti.
KELTAINEN LIPPU = Tiedotetaan kaikille ääniviestinnällä jos joku ajanut ulos radalta, keskeyttänyt tai hidastelee radalla. ESIMERKKI ÄÄNINÄYTE (tulossa myöhemmin)
SININEN LIPPU = Kilpailijan numero tiedotetaan ääniviestinnällä ja kerrotaan, että hänet ohitetaan kierroksella kohta. Poistu ajoissa ajolinjalta turvallisesti ja päästä kierroksella ohittava edelle. ESIMERKKI ÄÄNINÄYTE (tulossa myöhemmin)
VIHREÄ LIPPU = Ensisijaisesti kaikki kuljettajat kuuntelee ääniviestinnän kautta kilpailunjohdolta lähtölaskennan, mutta myös vihreä lippu heiluu lähtöviivalla lähdön tapahtuneeksi, kun kytkimen saa nostaa ylös. ESIMERKKI ÄÄNINÄYTE (tulossa myöhemmin)
RUUTULIPPU = Maaliintulo tiedotetaan ääniviestinnän kautta, koska kilpailuaika on mennyt umpeen ja koska kilpailunjohtaja on lähtenyt viimeiselle kierrokselle, sekä koska lähdön voittaja on tullut maaliin. Kaikki maaliintulijat myös liputetaan ruutulipulla fyysisesti. ESIMERKKI ÄÄNINÄYTE (tulossa myöhemmin)
PUNAINEN LIPPU = Kilpailu keskeytetään. Ohjeistus tulee ääniviestinnällä kuinka keskeytys tapahtuu. ESIMERKKI ÄÄNINÄYTE (tulossa myöhemmin)
ORANSSI LIPPU = Turva-autosta ilmoitetaan ääniviestinnällä. Jos turva-auto tulee voimaan kilpailua sen hetkisen johtavan auton kuljettajan pitää hiljentää ajonopeus 40km/h sen ajaksi ja jatkaa radan kiertämistä ympäri. Turva-auton aikana johtavan auton takana saavat ajaa edellä ajavan auton kiinni. Kilpailua johtava auto vetää perässään jonossa loppua kilpailija porukkaa jonka aikana sijoitukset eivät saa muuttua. Kun turva-auto poistuu käytöstä tulee ääniviesti tiedotus tästä ja kilpailu jatkuu välittömästi, kun johtava auto lähtee kiihdyttämään ja jatkaa kilvan ajoa letkan seuraten perästä. ESIMERKKI ÄÄNINÄYTE (tulossa myöhemmin)
17.KILPAILUFORMAATTI / KULKU / AIKATAULU / SÄÄNNÖT
Katsastus: 7.00 - 12.00
Kun saavut kilpailupaikalle valitse varikkopaikka, suorita kilpailijan ja ajoneuvon katsastus sille osoitetulla paikalla.
Kun katsastus on läpäisty voit siirtyä suoraan vapaiden harjoitusten pariin, kun rata aukeaa sille.
Vapaat harjoitukset: 9.00 - 12.00
Vapaissa harjoituksissa saat vapaasti harjoitella rataa sille määrätyn ajan ennen aika-ajoa.
Ohjaajakokous: 12.00 – 12.30
Vapaiden harjoituksien jälkeen kokoonnutaan kilpailutoimistolla, jossa tiedotetaan kaikkia kuljettajia, sekä tiimejä mitenkä tapahtumassa toimitaan.
Aika-ajot: 12.30 – 13.30
Ennen radalle menemistä laita racechrono ajanotto valmiuteen uudella ajonotto sessiolla, action videokamerat päälle ja discord yhteys kilpailunjohtoon.
Kilpailija saa yhden kerran aika-ajo aikaikkunan aikana liittyä radalle ja tehdä one shot aika-ajo suoritteen valitsemallaan ajankohdalla. Odota varikonpoistumisalueelta lupa poistua radalle kilpailunjohdolta. One shot suorite pitää sisällänsä alkavan kierroksen varikolta lähtiessä jonka aikana kuljettaja saa lämittää renkaat, kerätä vauhdin ylle ja lähteä siitä aika-ajo kierrokselle. Jos aika-ajo kierros epäonnistuu sinun tai jonkun muun radalla olevan tilanteen/tekijän aiheuttaman syyn takia ajetaan silti kierros loppuun asti ja tehdään paras mahdollinen kierrosaika, koska uusinta yritystä ei ole mahdollista tehdä. On siis tarkkaan mietittävä missä kohtaan liittyä radalle ja aika-ajo suorituksen meinaa tehdä. Kun aika-ajo kierros on suoritettu ajetaan pois radalta tulospalvelupisteen kautta omalle varikkopilttuulle. Tulospalvelupisteellä otetaan puhelimestasi RaceChronon mittaama kierrosaika jonka jälkeen voit poistua varikolle. Aika-ajoista jatkaa neljäkymmentä (40) nopeinta kuljettajaa kisa 1, 2 ja 3 kilpailulähtöihin. Jos käy niin, että kilpailija jää TOP 40 kuljettajan ulkopuolelle aika-ajoissa, voi tiimi laittaa varikon nippuun ja siirtyä katsomoon seuraamaan kilpailua.
Kisa 1 järjestäytyminen: 14.30 (aika-ajo lähtöjärjestyksessä)
Kisa 1: 14.40 – 15.00 (15 minuuttia + 1 kierros)
Ennen radalle menemistä laita racechrono ajanotto valmiuteen uudella ajonotto sessiolla, action videokamerat päälle ja discord yhteys kilpailunjohtoon.
Katso tulospalvelusta aika-ajo tulosten perusteella kuka on edessäsi. Lähde varikolta 14.25 varikkoa kohden ja aja hänen perään varikolle jonottamaan. Kaikki on kuljettajasta itsestä kiinni löytääköhän ajoissa oikean lähtöpaikkansa varikolla. Jos ei, hän on ulkona kilpailulähdöstä. Kun lähtöjärjestys on valmis varikolla aika-ajojen voittajan johdolla siirryttään radalle omiin lähtöruudukkoihin sarjan sääntöjen mukaisesti. Kilpailunjohto lähettää ääniviestinnän kautta kilpailun, sekä vihreää lippua heiluttamalla. Kun ruutulippu heiluu kohdallasi maalilinjalla on kilpailu päättynyt. Kilpailunjohto tiedottaa ääniveistinnällä, kun kilpailunjohtaja on viimeisellä kierroksella ja ajanut maaliin. Kierrä maaliintulo kierros loppuun ja poistu maaliintulo järjestyksessä tulospalvelupisteen kautta muiden kanssa omalle varikkopilttuulle.
Kisa 2 järjestäytyminen: 16.00 (nopein kierrosaika kisa 1 lähtöjärjestyksessä)
Kisa 2: 16.10 – 16.30 (15 minuuttia + 1 kierros)
Ennen radalle menemistä laita racechrono ajanotto valmiuteen uudella ajonotto sessiolla, action videokamerat päälle ja discord yhteys kilpailunjohtoon.
Kisa 2 lähtöjärjestys on nopeimman kierrosajan ajanut kuljettaja kisa 1 starttaa paalulta ja toiseksi nopein toiselta (2) sijalta ja niin edelleen. Katso lähtöjärjestys tulospalvelusta kuka on edessäsi. Lähde varikolta 15.55 varikkoa kohden ja aja hänen perään varikolle jonottamaan. Kaikki on kuljettajasta itsestä kiinni löytääköhän ajoissa oikean lähtöpaikkansa varikolla. Jos ei, hän on ulkona kilpailulähdöstä. Kun lähtöjärjestys on valmis varikolla nopeimman kierrosajan tehneen kuljettajan kisa 1 johdolla siirryttään radalle omiin lähtöruudukkoihin sarjan sääntöjen mukaisesti. Kilpailunjohto lähettää ääniviestinnän kautta kilpailun käynnistyneeksi, sekä vihreää lippua heiluttamalla. Kun ruutulippu heiluu kohdallasi maalilinjalla on kilpailu päättynyt. Kilpailunjohto tiedottaa ääniveistinnällä, kun kilpailunjohtaja on viimeisellä kierroksella ja ajanut maaliin. Kierrä maaliintulo kierros loppuun ja poistu maaliintulo järjestyksessä tulospalvelupisteen kautta muiden kanssa omalle varikkopilttuulle.
Kisa 3 järjestäytyminen: 17.30 (käänteinen lähtöjärjestys kisa 2 lopputulosten mukaan)
Kisa 3: 17.40 – 18.00 (15 minuuttia + 1 kierros)
Ennen radalle menemistä laita racechrono ajanotto valmiuteen uudella ajonotto sessiolla, action videokamerat päälle ja discord yhteys kilpailunjohtoon.
Katso tulospalvelusta kisa 3 lähtöjärjestys kuka on edessäsi. Lähde varikolta 17.25 varikkoa kohden ja aja hänen perään varikolle jonottamaan. Kaikki on kuljettajasta itsestä kiinni löytääköhän ajoissa oikean lähtöpaikkansa varikolla. Jos ei, hän on ulkona kilpailulähdöstä. Kun lähtöjärjestys on valmis varikolla Kisa 2 maaliintulojärjetyksen viimeisen kuljettajan johdolla siirryttään radalle omiin lähtöruudukkoihin sarjan sääntöjen mukaisesti. Kilpailunjohto lähettää ääniviestinnän kautta kilpailun käynnistyneeksi, sekä vihreää lippua heiluttamalla. Kun ruutulippu heiluu kohdallasi maalilinjalla on kilpailu päättynyt. Kilpailunjohto tiedottaa ääniveistinnällä, kun kilpailunjohtaja on viimeisellä kierroksella ja ajanut maaliin. Kierrä maaliintulo kierros loppuun ja poistu maaliintulo järjestyksessä tulospalvelupisteen kautta muiden kanssa varikolle. Jää seuraamaan tulospalvelua monenneksiko sijoitut päivän aikana omassa luokassasi, sekä kokonaistuloksissa ja jos huomasit voittaneesi oman luokan tai sijoittuneesi TOP 5 parhaan joukkoon yleisen kokonaistuloksissa siirry odottelemaan palkintojenjako tilaisuuteen.
Palkintojenjako + haastattelut: 18.15 - 18:30
Palkintojenjako tapahtuu kilpailutoimistolla jossa palkitaan ja haastatellaan luokkakohtaiset eniten sarjapisteitä keränneet kuljettajat,
sekä yleisen kokonaistuloksien TOP 5 parasta kuljettajaa.
Tapahtuma päättyy: 18.30
18. YLEINEN TAPAHTUMAN AIKATAULU
Katsastus: 7.00 - 12.00
Vapaat harjoitukset: 9.00 – 12.00
Ohjaajakokous: 12.00 – 12.30
Aika-ajot: 12.30 – 13.30
Kisa 1 järjestäytyminen: 14.30
Kisa1: 14.40 – 15.00 (15min + 1 kierros)
Kisa 2 järjestäytyminen: 16.00
Kisa2: 16.10 – 16.30 (15min + 1 kierros)
Kisa 3 järjestäytyminen: 17.30
Kisa3: 17.40 – 18.00 (15min + 1 kierros)
Palkintojenjako: 18.15 - 18:30
Tapahtuma päättyy: 18.30
19.KILPA-AUTON TARRAPAKETTI
Tuulilasibanneri toimitetaan esimerkin näköisenä. Kojelauta tarraan ja lasinumero tarroihin tulee sinun ja autosi antamat tiedot. Rakenna kojelauta tarralle tarran kokoinen aluslevy ja kiinnitä se haluamallasi tavalla apukuskin kojelautaan kiinni malli esimerkin kuvan mukaisesti. Valitsemasi taitotaso luokkatarrat liimataan kilpailunumeron viereen tuulilasiin, takalasiin ja sivulaiseihin esimerkki kuvien mukaisesti mahdollisuuksien mukaan.
Tuulilasitarra - 160cm x 32cm (1kpl)
KILPA-AUTON MERKKI JA MALLI - MOOTTORIN LITRATILAVUUS, VENTTILIEN MÄÄRÄ, MUODOSTELMA, SYLINTERIMÄÄRÄ JA ILMANOTTOTAPA - VETOTAPA - RENGASMERKKI
Kojelauta tarra 30cm x 5.5cm (1kpl)
Takasivulasit (2kpl)
Kilpailunumero + Sukunimi
30cm x 35cm
PIENI - Tuulilasi ja takalasi (2kpl)
Kilpailunumero - 20x15
Rookie
Amateur
Pro-am
Professional
Taitotaso luokkatarra - 10cm x 10cm (4kpl)